Brisbane en Noosa - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kirsten en Nicole - WaarBenJij.nu Brisbane en Noosa - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kirsten en Nicole - WaarBenJij.nu

Brisbane en Noosa

Door: Kirsten en Nicole

Blijf op de hoogte en volg Kirsten en Nicole

24 Maart 2010 | Australië, Brisbane

Lieve lezers,

Aangezien het de laatste keer schandalig lang had geduurd, nu al snel een nieuw verhaal!
Zoals jullie weten zijn we vorige week in Brisbane aangekomen. Zondagavond hebben we met een meisje wat in surfers hebben leren kennen haar verjaardag gevierd, ze was overdag helemaal alleen en tja dat hoort natuurlijk niet op je verjaardag! Dus we hadden het plan om lekker te gaan koken, toch maar even een pizza gegeten dat was makkelijker ;) Heerlijke avond gehad met zijn drieen.
Maandag wat dingetjes geregeld zoals een bankrekening en een luchtbed om op te slapen bij Thimo want dat was onze volgende bestemming.
Maandagavond goed voorbereid op pad, helaas toch niet zo goed voorbereid want Kirsten had iets fouts gedaan op Translink (ongeveer 9292) dus we waren heeeelemaal fout, alles ging mis dus ongeveer 2 uur later kwamen met hulp van Thimo bij zijn huis.
Na het eten waren we toch wel erg moe en hadden we geen zin om iets te ondernemen. Ook dinsdag hebben we een beetje Brisbane verkend en door de stad gewandeld. De grote steden in Australie zijn niet echt aan backpackers besteed, ze zijn duur en je kunt er minder bekijken dan de leuke kleine plaatjes.
Maarrrrr je hebt ook heeel leuke dingen, zoals woensdag st Patricksday, 1 of ander iers feest!
Overdag zijn we met Tim (een jongen die we in het begin van onze reis hebben leren kennen) naar de stad gweest om ons klaar te maken voor dit geweldige feest!
En dat was het, in de ierse pubs was het overvol en overgezellig. Samen met Tim en Thimo en Thimothee, die we nog uit Byron kennen een toffe avond gehad, zo verstandig als wij zijn hebben we het niet te bond gemaakt omdat we de volgende dag fris en fruitig naar Stradbroke island wilden gaan.
Zo gezegd zo gedaan. Met volle moed naar de trein, en tim zou weten welke trein neee elke trein ging die kant op. helaas kwam hij er na een half uur achter dat het toch de verkeerde was dusss wij weer terug en nog maar een poging, gelukkig ging de reis verder prima en konden we er natuurlijk wel om lachen!
Stradbroke is een paradise island waar weinig toeristen zijn. We hebben echt een suuper wandeling langs het strand gemaakt, helaas waren de dolfijnen weer niet te vinden maar grote schildpadden lieten zich gelukkig wel zien!
S avonds wilden we even lekker wat gaan eten, we hadden er alleen niet aan gedacht dat alles zo vroeg dicht zou zijn (we waren brisbane weer gewend halloo) dus na 8en konden we vrijwel geen eten meer krijgen, helaas kwamen we daar pas achter na 3/4 uur lopen.
Maar dan zijn er de vriendelijke australiers..... We kwamen een tentje binnen helemaal moe en hongerig, nee dames de keuken is al om 8 uur dicht maar ik denk dat alles al dicht is, hun bellen en ja hoor niks open en wat doen de australiers dan.... Ze maken toch wat te eten voor je dus dat was echt geweldig!!!!
2 Mooie dagen gehad op een geweldig eiland!
In Brisbane hebben we verder de stad verkend door even cultureel te doen en alle musea's even een bezoekje te brengen ennn een beetje gelopen door southbank, het enige strand midden in de city in australie! Ook hebben we het nachtleven natuurlijk even bekeken op verschillende manieren, omdat we bij Thimo sliepen konden we mee naar wat huisfeestjes waar de sfeer heel anders is dan bij backpackers, erg leuk om een keer mee te maken!! :)
Maandag hebben we brisbane verlaten en zijn we door gegaan naar Noosa,
Hier hebben we ook weer een moooie wandeling gemaakt door het national park (jajaja we zijn zoo actief hier;))
ennn vandaag zijn we naar de Australian Zoo geweest, de dierentuin hier natuurlijk, we hebben de moooie crocodiles van Steve Irwin mogen bewonderen! al waren ze vandaag redelijk tam hoor
De foto's zullen volgen want we hebben weer wat ruimte bedankt lieve ouders :)

Aangezien we van veel mensen horen dat ze het lezen willen we vragen om ook een reactie achter te laten want het is ergg leuk om te lezen wat jullie er allemaal van vinden!! :)
Voor degene die dat altijd braaff doen keep on going!!

Veel liefs Nicol en Kirsten

• 24 Maart 2010 - 09:09

Inge:

Heej KM en nicole,

Schildpadden oee vetjes ik hou van schildpadden :) ben benieuwd naar de foto's. Zo van al dat lopen komen jullie straks uber fit weer thuis :) fijne avond! spreek je snel kmmie :)

xx inge

• 24 Maart 2010 - 09:51

Lenneke :

Dag lieve meiden,

Jullie willen graag een reactie :P Dus ik kan alleen maar zeggen dat ik blij ben dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben :D Nicole, ik ga je nu echt bellen, morgen want ik mis je :(
    Dikke kus en ga zo door!! :P

• 24 Maart 2010 - 10:53

Ils:

nou dan zal ik ook eens braaf zijn:) maar het klinkt super!!en de wandelingen (goed bezig meiden!) lijken me ontzettend de moeite waard vooral ook het strand gedeelte.. ik ga maar weer eens aan t werk:( maar morgen lkkr dagje vrij hehe knuffel

• 24 Maart 2010 - 11:13

Noor:

Ik wil oooooooooooook! (meer heb ik niet te melden;))
    xxxxxxxxxxxxxxx

• 24 Maart 2010 - 12:14

't Mosveldje:

Hoi Nicole,

Wij missen je, we hopen dat je snel weer terug komt.
    We vinden het leuk dat je grootte schildpadden hebt gezien en hopen dat je nog veel dolfijnen ziet.

Groetjes, Rowen, Amanda en Thomas

• 24 Maart 2010 - 12:18

't Mosveldje:

Hoi Nicole,

Veel plezier van Reinout en Jorrit.

Brandon mist jou. Hoeveel krokodillen heb je gezien? Als je dolfijnen hebt gezien, wil je dan nog een mailtje sturen?

Robin en Wesley missen je en wensen je heel veel plezier. Hoe bevalt de vakantie verder? vraagt Wesley. Is het wel leuk?

Groetjes, Wesley, Robin, Brandon, Jorrit en Reinout

• 24 Maart 2010 - 14:01

Stanley:

Ja hoor daar ben ik weer.
    Wij ons allemaal maar druk maken, omdat we op het nieuws allemaal enge dingen horen over Australie (stormen en zo) maar nee hoor, jullie hangen nog steeds de tourist uit zonder problemen, ik vind het fantastisch.
    Hebben jullie jezelf ook helemaal in het groen gestoken op St Patricks day? Dat schijnt zo te horen.
    Maar het is idd een van de grotere feesten in de landen waar Engeland zijn gevangenen (veelal Ieren) naartoe gestuurd hadden, wij hebben er een en ander over gezien op het nieuws natuurlijk.
    Is het niet saai als alles om 8 uur dicht is, of is dat alleen buiten de grote stad?
    Jullie moeten wel uitkijken dat jullie niet te sportief doen daar he, straks kom je terug en denken jullie moeders dat jullie zijn omgekomen van de honger.
    Ik heb weer genoten van jullie verhaal en kijk uit naar de foto's.
    Groetjes en veel plezier verder
    Stanley

• 24 Maart 2010 - 16:13

Ina:

Dag meisjes,

Leuk om te lezen dat ook de natuur jullie aandacht krijgt.
    Is het logeren net zo leuk als de hostels?
    Stoer natuurlijk om de echte crocodiles te aanschouwen!Nu de foto's dan hebben we het plaatje compleet.
    Veel liefs en Kirst ik mis je wel hoor!

• 24 Maart 2010 - 17:35

Ans:

Fijn dat er nu wat sneller een vervolg verhaal komt. Nu ook nog wat nieuwe foto's dan kunnen jullie weer met een gerust hart verder reizen en genieten van al het moois dat jullie tegen komen. Wat een gewandel he dames. Straks als jullie thuis komen gaan jullie zeker alles te voet doen want dan vinden jullie niets meer ver. Het is weer leuk geschreven en leuk voor je Nicole dat je collega's en kindjes van 't Mosveldje ook je verhalen lezen. Dikke kus.

• 24 Maart 2010 - 19:13

Wim S:

Hebben ze een keer wat sneller een verhaaltje geschreven.....gaan ze ons de les lezen dat we moeten reageren op die veel te lang verwachten verhalen!!(met te weinig foto's) Bij deze dan. Heel leuk verhaal en geniet ze verder.
    O ja, en we missen jullie.

• 24 Maart 2010 - 20:49

Jan:

prachtige verhalen zo.
    ik zie jullie lopen op het strand en in het nachtleven.
    een grote vakantie daar.
    x
    jan

• 24 Maart 2010 - 21:34

Sara:

hey meiden

Ik vond Brisbane ook niet zo geweldig. Noosa is wel echt een leuk plaatsje, de mensen hebben daar wel veel geld!! hahaha En die dierentuin, geweldig toch?/ Ben je ook naar het crocosieum geweest?/
    Have fun!!
    dieke kus Sara

• 25 Maart 2010 - 00:35

Nicole En Kirsten:

Alvast heel heel heel erg bedankt voor de reacties ;)

• 25 Maart 2010 - 08:59

ICJM Schrauwen:

Al die inges, ik moet me een beetje onderscheiden he :)
    Leuk dat jullie ook naar national park zijn geweest, mooie wandeling he! Ben benieuwd of fraser nu al geboekt is en vanaf waar ;)Kijk uit met de dingos daar,het beste is om op het dak van de jeep te gaan slapen..
    Het is zoooo makkelijk en snel om fotos op fb te zetten en dan de link hier te plaatsen zodat iedereen ze kan zien, dus svp FOTO'S jongens!
    Ga zo ff mailen naar jullie want het is hier heeel rustig op mn werk!
    Enjoy mates!
    PS Ik hou van tattoo's :S

• 25 Maart 2010 - 09:30

Moniek:

Jeeej daar zijn jullie weer!Hier begint het inmiddels ook warmer te worden, eindelijk:)
    Door het verdwalen zien jullie NOG meer van Australië!hihi
    Dikke kus!

ps: wacht OOK op de foto's!!!

• 26 Maart 2010 - 19:44

om te oefenen:

;)
    :s

• 26 Maart 2010 - 19:46

WimS :

sorry hoor maar ik moest dit oefenen van Inge ICJM :)

• 26 Maart 2010 - 23:59

Henrieke:

Hooii Meis,

Wat een leven! Klinkt super geweldig allemaal! Nog geen heimwee naar je stijltang en andere luxe? Ga je trouwens ook nog duiken daar? Vandaag hebben Yf en ik voor het eerst gedoken! Zo geweldig mooi en gaaf! Maar laat ook ff berichtje op mijn site achter hé??:p

Have fun...
    Liefs

• 27 Maart 2010 - 17:13

Suus:

Beetje laat.... maar dan ook hier mijn trouwe reactie weer :-)
    Wat een gewandel zeg daar... kun je straks in NL een keer naar mij toe komen wandelen he Nicole ;-) Of doe je niet aan een wandeling zonder stranden, schildpadden, krokodillen e.d.?
    Spreek je snel weer :-)
    En tja... ben toch wel erg benieuwd weer naar jullie foto's!? (praatje / plaatje)

• 28 Maart 2010 - 00:29

Michiel:

hey hey,
    hier issie weer dan.
    ik lees dat je het erg naar je zin hebt.
    en dat het ook een flink avontuur is:)

efkes wa over mij.
    ik ben sins 14 maart weg bij de duinkerkenlaan.
    ik ben verhuist naar de tempellaan.

is echt super vet!
    gr.michiel;)

• 28 Maart 2010 - 08:10

Ria:

Hallo,
    Op deze zonnige zondagochtend met de klok een uur verder even reageren. Weer een leuk verhaal en dan die schildpadden b.v. Lijkt me ongelooflijk mooi om ze van zo dichtbij mee te maken.
    Nou alles krijgt bij jullie wel de aandacht denk ik zo: natuur, foutjes bij de planning, feestjes, hopen op reacties van het thuisfront.
    Ben nu wel weer benieuwd naar de foto'''s kijk er naar uit.

Ik heb nog een mail naar jegezonden Kirst.

Veel groetjes en liefs van Ria

• 29 Maart 2010 - 19:22

Inge Vp:

Jeej al snel weer een verhaaltje, vooral mij door gaan want het is erg leuk om te lezen hoe jullie het daar hebben!!!

• 30 Maart 2010 - 12:16

Jolien:

Blijf lekker genieten! En hopelijk houdt het mooie weer aan en hebben ook in Australië de weermannen een slechte reputatie ;)

• 30 Maart 2010 - 21:39

Gertrüd Van Nimwegen:

Hallo meiden van het goede leven. Volgens mij is het bij jullie erg mooi. De natuur, de dieren en de temperatuur.
    Hier in Nederland hebben we een paar redelijke mooie dagen (een kinderhand is gauw gevuld)gehad maar nu wordt het weer rond de 10 graden en kunnen we zelfs winterse buien verwachten. Maar goed, de blaadjes aan de bomen zetten door en de bloemen overal zorgen voor de vrolijkheid. Uiteraard is er baas boven baas en dat is bij jullie in Australië.
    Heel veel plezier en geniet! Groet, Gertrüd

• 01 April 2010 - 18:06

Wim S:

Hele mooie foto's hoor, ik zie dat het één grote vakantie is en dat hoort ook zo, dus ga zo door en blijf ons informeren.
    xx wim (Pa)

• 01 April 2010 - 19:07

Inge Zus:

Yeeeeeeeeeaaah fotos! Volgende keer ff snel een bericht want als mn moeder het niet had gezegd had ik toch niet geweten dat er nieuwe fotos op staan!! Jullie zien er goed uit chica's! KUS

• 02 April 2010 - 08:57

Inge Meijering:

Nou jullie vermaken je goed, mooie foto's!! Veel plezier met jullie volgende avonturen!!

Liefs

• 03 April 2010 - 19:22

Corrie:

ziet er weer geweldig uit en jullie ook trouwens lekker gekleurd en stralend.wij gaan mo wel wandelen aan zee met regen (pasen)Kirsten we zullen je missen met eieren zoeken, fijn dat je dat nu niet hoeft he. xxxxx fr c s m en oma

• 08 April 2010 - 11:29

Juul:

New Pictures, At Last :')
    maar het gaat je goed zo te lezen (en zien) jullie hebben weer een leuke periode achter de rug. Nu is het weer even genoeg geweest he, jaloers maken van ons, in dit kikkerlandje :'(..
    Pak je nog wel keer terug nic! over half jaartje ;)
    Dat er nog maar veel van deze verhaaltjes mogen volgen, toedels!