Sydney, surfkamp, byron bay en surfers paradise ;) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kirsten en Nicole - WaarBenJij.nu Sydney, surfkamp, byron bay en surfers paradise ;) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kirsten en Nicole - WaarBenJij.nu

Sydney, surfkamp, byron bay en surfers paradise ;)

Door: Kirsten en Nicole

Blijf op de hoogte en volg Kirsten en Nicole

14 Maart 2010 | Australië, Brisbane

Oeps.. bij het typen van de titel blijkt inderdaad wel dat we deze site een klein beetje verwaarloost hebben. Het spijt ons!! Maar verbetering beloofd bij deze! Foto's plaatsen gaat helaas vandaag niet want dit is een beetje een apart aziatisch internetcafe waar de meeste mensen alleen maar komen om te gamen ;)
Maar goed om bij het begin te beginnen.. Sydney. We zijn daar aangekomen op zondagavond. De eerste dag in Sydney was echt superheet maar die dag hebben wij helaas vrijwel geheel besteed aan onze lieve vrienden in Nederland, we hebben namelijk toen de foto's erop gezet :) en de volgende dag ja hoor regen... Dit jaar is er geen sprake van droogte in Australie dat is zeker. Maar goed we wilde dus graag naar het strand maar dat ging helaas niet door! Wel die dag wat leuke mensen leren kennen in ons hostel dus daar hebben we in Sydney leuke dagen en avonden mee gehad! We besloten een weekje in Sydney te blijven en de maandag daarop mee te gaan op surfkamp. In dat weekje zijn we naar verschillende strandjes geweest, Manly beach en Bondi beach. Sorry nog voor de mama van Kirsten dat wij ondanks haar bezorgdheid over de naderende tsunami toch lekker op het strand zijn gaan liggen ;) Zwemmen mocht die dag niet helaas! Maar no worries, we are still alive!
Zaterdag kwam een van de meiden die we vanuit het vliegveld in Nederland kenden ook naar Sydney. Was erg leuk om elkaar weer te zien! Die avond besloten we even afstand te nemen van ons arme backpackersbestaan en zijn we zeer luxe sushi gaan eten! Die avond was er een optocht in Sydney voor het Mardi Grass festival. (leek soort Gayparade). Wij wilden graag even gaan kijken maar het was zo druk dat we niet zo heel veel gezien hebben! Wel de sfeer kunnen proeven.. wat vooral heel veel dronken schaars gekleede mensen bevatte!

Maandagochtend moesten we al om 7 uur paraat staan voor ons surfkamp! We vertrokken met de bus naar onze eerste accomodatie. Het kamp was erg leuk en vooral surfen is erg leuk om te doen maar het was ook zwaar! Vooral omdat we nu al aardig gewend zijn te doen waar we zelf zin in hebben! Eenmaal aangekomen moesten we meteen onze wetsuits aan doen en mee naar het strand. De eerste surfles was een bijna doodervaring voor Nicole. De golven waren zo wild en omdat we nog niet meteen talent hadden kreeg ik mijn surfplank op mijn hoofd.. Gelukkig was Kirsten er om me te redden! Hierna was het even eng maar wij zijn die hards dus gingen natuurlijk gewoon door!
De volgende dagen elke dag gesurft.'s Morgens en 's middags. Het hostel was in the middle of nowhere maar wel erg leuk. We hielden kampvuur in het bos en overal kwam je dieren tegen.. Zelfs in de wc.. daardoor per ongeluk een kikker doorgespoeld :( Maar hij heeft het overleefd :D
Op woensdag zijn we door gegaan naar Spot X. Hier was het nog harder werken.. Om zes uur werden we vrolijk gewekt door de crew met een luid geschreeuw: Breckie is ready!! En vervolgens mochten we om zeven uur smorgens met ons plankje het water in! Top ;) Maar goed uiteindelijk kunnen we beide staan op ons board dus dat wij zijn trots.

Vrijdag kwamen we aan in Byron bay. Daar was het meteen super. In ons hostel was iedereen leuk en gezellig! De sfeer was meteen goed! Er was 's avonds nog een feestje van ons surfkamp. Hier zijn we samen met twee engelse meisjes die we kenden van het kamp naar toe geweest. We werden wel even heel bruut van elkaar gescheiden bij aankomst in Byron. Kirsten sliep namelijk op de 1e verdieping en Nicole op de 2e en tja dat voor drie hele nachten! Even wennen dus ;) Maar Nicole had leuke roomies waar we die avond na het feestje nog verder mee zijn gaan stappen! Het was weer een gedenkwaardige avond ;) De dag erna zijn we naar het meest oostelijke puntje van Australie geweest waar we dolfijnen hebben gespot (alleen de vinnen maar toch het waren ECHTE Dolfijnen...) Hierna zijn we doorgelopen naar de vuurtoren waar je een mooi uitzicht had! (foto's volgen :) )
Ons werd verteld dat we ook zeker een bezoekje moesten brengen aan Nimbin! Dus hier zijn we dinsdag naar toe gegaan! Een van onze vrienden van de great ocean road was inmiddels ook in Byron dus samen zijn we daar heen gegaan. Iedereen vertelde ons dat we ons onmiddelijk thuis zouden voelen in Nimbin.. Just like amsterdam bla bla.. Nou no way! Nimbin was een klein dorpje met veel hippy's waar het toch vooral draaide om drugs.. verder was er eigenlijk helemaal niets te doen. En aangezien wij daar natuurijk helemaal niet van gediend zijn hebben wij ons vermaakt met een HEERLIJKE magnum ;) en daarna baantjes getrokken in het plaatselijke zwembad. Gelukkig zijn we ook naar een supermooie waterval geweest wat de trip goed maakte!

Woensdag zijn we vertrokken vanuit Byron naar Surfers paradise. Daar zijn we tot gisteren geweest. Surfers is een heel toeristische plaats waar eigenlijk verder niet zo super veel te doen was. We hadden ook het rustigste hostel ooit! Dus we wilde vooral bijkomen.. De laatste avond nog wel even snel meegeweest met de pubcrawl ;)
Inge we wilde heel graag je oude werk gaan bekijken. Sea world.. Maar jeetje wat een dure business!! We besloten daarom dat het ook heel leuk was het alleen van de buitenkant te bekijken!

Hier in Brisbane slapen we de komende nacht nog bij Karen. Vriendinnetje van Kirsten van thuis! We weten nog niet precies hoe lang we hier blijven omdat we eigenlijk werk willen zoeken. We kunnen ook nog bij een jongen van thuis slapen dus dat is wel super!

Poeh veeeel te lang dit verhaal! Volgende week schrijven we braaf gewoon weer want dan kunnen we wat meer ingaan op de details! Veel leuker dus voor jullie!

Daaaaaaaaaaaaggggg heel veel kusjes en liefs van ons!

PS: Voor iedereen die uggs wil! We gaan ze deze week halen en aangezien we al veel aanvragen hebben horen we het graag want dan doen we alles tegelijk.. Kunnen we misschien een bootje afhuren ;)


  • 14 Maart 2010 - 08:17

    Wim S.:

    Het heeft geholpen mijn oproep voor een nieuw verhaal, ik ga nu lezen en zien hoe alles gat met jullie.tot later wim

  • 14 Maart 2010 - 08:30

    Wim S.:

    Nou het is een heel verhaal en inderdaad veel meegemaakt. Geen details over de meeuwen aanval maar dat komt nog wel. Leuk om te horen dat jullie kunnen surfen (als de besten zo te horen.) Oke op naar het volgende avontuur en heel veel plezier samen. xxx Wim en Ans

  • 14 Maart 2010 - 09:36

    Ina Bijl:

    Fijn om jullie avonturen te lezen lezen . Ik weet helemaal niets van een meeuwen aanval? Hebben jullie daar ook foto's van?
    De surf editie lijkt mij ook bijzonder om te zien. Ik wens jullie weer mooie nieuwe avonturen toe zonder tsunami's.
    liefs en kus Ina

  • 14 Maart 2010 - 10:17

    Inge De Zus:

    Lieverds, met veel plezier lees ik jullie prachtige verhalen weer terwijl ik compleet uitgeput heimwee naar mn wintersport zit te hebben! Zijn jullie niet meer naar wet n wild geweest?? Ik probeer straks even te bellen! Bis bald :)

  • 14 Maart 2010 - 10:49

    Noor:

    Ohhh wat leuk weer een verhaaltje op de zondagoachtend :-). Jullie doen echt gave dingen! Ben benieuwd naar de foto's van het surfen en de meeuwenaanval? Hahahah. Wat is dat toch jullie met dieren.
    Ik zal nog even nadenken over de Uggs hahaha!
    Kus Noor

  • 14 Maart 2010 - 12:02

    Kelly:

    Dames!! Wat een leuk lang verhaal :D Super leuk wat jullie daar doen man! En hoe het verhaal geschreven is: typisch jullie ;)

    Meiden nog heeeel veel plezier en blijf foto's plaatsen van jullie avonturen!

    Liefs X Kelly

  • 14 Maart 2010 - 14:36

    Corrie:

    dag dames,
    geweldig jullie verhalen Matthijs is al ongerust over aanvallen v haaien,een favoriet programma v hem op tv. ik fleur er helemaal van op na een dagje werken met minder vrolijke verhalen. ik denk dat we maar erg hard gaan sparen voor een ticket
    xxxfrank corrie stein matthijs(lisa is boven met steinheeft hij dat al gehyved?)

  • 14 Maart 2010 - 16:28

    Hoi Nicole:

    Fijne vakantie ben je al opgegeten door een kangeroe of een leeuw of olifant.

    gr thomas

  • 14 Maart 2010 - 18:02

    Henrieke:

    Haa Dushi´s ( om maar even in de antilliaanse sfeer te blijven;))
    Super om alles weer te lezen zeg! Jullie maken wel heel wat mee! En voor uggs houd ik me natuurlijk altijd aanbevolen;) Die kun je toch nooit allemaal meenemen?? haha...
    Nou have fun daarzo en pas goed op jezelf nichtje!

    Kuskus

  • 14 Maart 2010 - 18:53

    Inge:

    Heej KM en nicole!

    Jullie zijn nu echt surf chickies :D nice nice
    het is altijd leuk om jullie verhalen te lezen :)

    veel plezier in Brisbane

    X inge

  • 14 Maart 2010 - 21:04

    Moniek:

    Net terug van een gezellig BeActive weekend en meteen jullie verhaal gelezen!Ik hoop dat er ook foto s komen van jullie in actie op jullie board!Ik kijk uit naar de details ;) Hou jullie haaks!x

  • 15 Maart 2010 - 10:24

    Inge Meijering:

    Hey,

    Jeetje jullie hebben veel gedaan en meegemaakt. Echt weer eens een prachtige belevenis. Geniet ze.

    liefs

  • 15 Maart 2010 - 10:45

    Teun & Jony:

    Hee Meiden,

    Ik ben jaloers!!!!

    Wat een mooie reis, verhalen en foto's!
    Erg gaaf!

    Geniet ervan, ben benieuwd naar jullie volgende avontuur.

    Gr

  • 15 Maart 2010 - 18:08

    Suus:

    Heey!
    Leuk jullie verhalen weer te horen... eigenlijk wil ik niet opnieuw zeuren over foto's... maar ben toch wel benieuwd naar het beeldmateriaal van jullie in actie op een surfboard.. Enne Kirsten; gelukkig dat je Nicole hebt kunnen redden uit het water!! Pas maar goed op elkaar daar :-)
    Nicole... spreken elkaar vast snel weer een keertje ;-)!
    X Liefs Suus

  • 15 Maart 2010 - 21:48

    Maarten Marieke Jari:

    Heeey girls,

    wat een verhalen weer zeg. super gaaf om te lezen. Wat hebben wij het hier dan toch saai haha. Was trouwens leuk om te skypen Kirst, hopelijk kunnen wij jou de volgende keer ook zien. Maar Uggs??? Maatje 40 graag. Wa kosta?? Veel plezier nog.

    Dikke kus van ons

  • 16 Maart 2010 - 17:13

    Jorinda:

    Hey meiden,

    volgens mij worden er heel wat mensen jaloers bij het lezen van jullie verhalen. Wat een ervaringen! Jullie doen ook echt alleen maar leuke dingen he, haha! Al lees ik wel 1x het woord 'werken' terug, maar of dat doorgaat? Ik ben benieuwd ;-)

    Geniet ervan en ik hou jullie verhalen bij.

    Groetjes!

  • 17 Maart 2010 - 14:52

    Sara:

    hey meiden,

    wat leuk om al jullie verhalen te lezen, ik hetken er veel in!! Nimbin is idd niet veel, maar dat had ik je wel kunnen vertellen hahaha!
    Uggs heb ik niet meer nodig ik heb inmiddels al verschillende paren!

    Nog heel veel plezier en ik hou jullie site in de gaten!!

    xx Sara

  • 17 Maart 2010 - 19:24

    Stanley:

    ik schaam mezelf diep dat ik nu zo laat reageer, ik reageer normaal van mijn werk en dat is altijd vroeg, nu jullie 's zondags het berichtje hebben achtergelaten haalde ik het als eerste thuis binnen, en wat blijkt, outlook heeft het in de ongewenste mails map gezet, schande.
    ik zie een heleboel van deze ;) icoontjes staan, dus ik denk dat het met het vertier daar wel goed zit, ik vind het ook heel leuk dat je daar toch zo snel vrienden maakt.
    in eerste instantie denk je toch, 2 meiden alleen daar in het verre Australie, maar dat valt toch reuze mee.
    ik blijf erbij, ik vind het reuze knap dat jullie dit doen en ik hoop dus ook dat het allemaal goed blijft gaan daar, veel plezier en tot het volgende berichtje, groetjes vanuit Roosendaal

  • 20 Maart 2010 - 08:30

    Ria:

    Hay hay,

    Mijn laptop was een tijdje weg daarom vandaag pas jullie bevindingen weer kunnen lezen. Geweldig. Ik volg jullie via een oude bosatlas maar het meeste kan ik daarin nog wel vinden.
    Ben benieuwd of jullie werk kunnen vinden en dan natuurlijk wat voor werk.
    Na dit lange reisverhaal heb ik er volle vertrouwen in dat de volgende weer snel op jullie site zal staan. Enjoy!!
    Veel groetjes en liefs van Ria

  • 21 Maart 2010 - 09:09

    Jan:

    de opdracht is uitgevoerd
    je hebt fototegoed.
    en nu die fotos!
    en snel een beetje.
    en natuurlijk een verhaaltje erbij
    kus,
    jan

  • 21 Maart 2010 - 13:19

    Linda:

    Hey meiden,

    Wat klinkt dat allemaal gaaf zeg!! De verhalen klinken stuk voor stuk super.
    Ik wens jullie nog heel veel reisplezier, dat er nog maar een hoop mooie dingen op jullie pad komen.

    p.s. Kirst: geen last van heimwee?!

    Enjoy!!

    Liefs Linda

  • 23 Maart 2010 - 18:16

    Ina:

    Dag dames,

    met spoed op zondagmorgen foto tegoed geregeld waar blijven ze nu?????????????????
    Wij zijn natuurlijk erg benieuwd.
    liefs

  • 23 Maart 2010 - 21:31

    Gerard:

    Hallo Kirsten,

    Graag wil ik je uitnodigen voor mijn verjaardagsfeestje op 11 april(2010)
    Alma en sjoerd zullen dan tevens Fabian showen!
    Ik kan mij indenken dat je ander dingen te doen hebt dus ik zal niet boos zijn als je niet komt, sterker nog ik zou graag met je willen ruilen op dit moment! veel plezier daar, gr, Gerard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Kirsten en Nicole

Actief sinds 01 Feb. 2010
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 28062

Voorgaande reizen:

03 Februari 2010 - 24 Juni 2010

onze grote reis

Landen bezocht: