Update van Kirsten en NicolE!! - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Kirsten en Nicole - WaarBenJij.nu Update van Kirsten en NicolE!! - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Kirsten en Nicole - WaarBenJij.nu

Update van Kirsten en NicolE!!

Door: Kirsten en Nicole

Blijf op de hoogte en volg Kirsten en Nicole

14 April 2010 | Australië, Magnetic Island

Tja we wonen al drie jaar samen reizen al bijna drie maanden samen maar mijn naam schrijven is toch moeilijk voor Kirsten zag ik in ons vorige verhaaltje ;)

Ohh we hebben weer zoveel ontzettend leuke dingen gedaan! Het is moeilijk om te bedenken waar te beginnen. Maar goed de vorige keer dat we schreven waren we nog in Noosa. Na de dag naar de dierentuin hebben we daar nog een leuke avond gehad (waarbij we ineens overspoeld werden door honderden nederlanders :O) en de volgende dag hebben we de bus genomen naar Rainbow beach. Omdat we nog niets geboekt hadden moesten we daar vier nachtjes blijven tot we naar Fraser Island konden vertrekken. In Rainbow zelf was niet zo heel veel te doen maar dat gaf niets want het weer was super. We zijn daar lekker naar het strand geweest. In de avond kon je naar de Carlo Sandblow. Dit is een hele grote duin waarop je de zonsondergang kunt bekijken. Erg mooi! Beetje jammer dat er miljoenen sandflies waren en dat Nicole er vervolgens dagenlang als een gebobbelde heeft uitgezien :(.
Op zaterdag was de informatie middag waarop we te horen kregen wat de bedoeling was van Fraser. We kregen ook te horen bij wie je in de auto kwam. Er waren in totaal vijf groepjes van tien personen. In eerste instantie bleek dat wij de enige waren die de auto mochten besturen :S dit vertelde meneer doodleuk na zijn mooie verhalen over vier doden afgelopen jaar door ongelukken. We waren dus even een beetje bang ;) Maar gelukkig bleek dat de rest ook wel wilde rijden!

De volgende dag vroeg opgestaan (ja alweer ja :) ) Eerst mochten we oefenen met onze bagage op het dak laden. We hadden meteen geluk want onze auto starte niet.. Konden we ook meteen oefenen met duwen dus! Toen vertrokken! Fraser was echt super! We hebben drie dagen lang met z'n tienen rondgereden over het eindeloze strand en super mooie dingen gezien. Het mooiste was Lake mc Kenzie waarschijnlijk! Over alle mooie prachtige dingen kunnen we uren schrijven maar dat is te moeilijk en vooral te duur ;) dus we zullen snel foto's laten zien Beloofd! In de avond kwamen we allemaal samen om ons kamp op te zetten. Het kamperen was erg primitief maar dat maakte het eigenlijk nog leuker.. Echt we vonden het heerlijk om met ons schepje en wc rolletje rond te wandelen om naar de wc te gaan ;) Ohh wij zijn straks thuis zo makkelijk! Maar nadat we allemaal onze tentjes hadden opgezet, waar wij samen echt profs in waren iedereen vroeg ons zelfs on hulp, gingen we koken en daarna begon de party. We hebben twee hele leuke avonden gehad. De tweede avond werden we door de rangers gewaarschuwd voor de dingos, het was paringsseizoen dus er waren er veel en ze waren agressiever. Maar wij waren lekker niet bang want we hadden van onze meneer geleerd hoe we ze weg moesten jagen.. Heel hard stampen en roepen go home dingos! Zo hebben we elkaar kunnen redden terwijl de ander een toiletbezoekje bracht :)
En omdat we ons ineens heel avontuurlijk voelden hebben we stiekem ook een duikje in de zee genomen wat niet mocht vanwege de haaien. (maar geen zorgen over ons we redden het allemaal!)
Achteraf mogen we heel erg blij zijn dat we fraser nu gedaan hebben! Vanaf 1 april zijn er nieuwe regels waarbij de bagage niet meer op het dak mag en lake mc kenzie dicht is dus lucky wij waren de allerlaatste ECHTE fraser bezoekers!

in Town 1770 is er buiten het surfen en de scootertour weinig te doen duss wat hebben wij gedaan...
We hebben een beetje de motorchicks uitgehangen en een super vette tour door de omgeving van town 1770 en agnes water op een tja eigenlijk gewoon een scooter die eruit als een motor! Ook weer een poging gedaan om een te gaan surfen hier, helaas waren de golfen ongeveer 4 meter en dachten we dat we beter waren dan dat uiteindelijk bleek een minder geslaagde missie hier helaas maar wel erggg leuk gehad!
Zondag pasen gevierd met 2 jongens van Fraser, 1 jongen had eieren verstopt dus die hebben wij mogen zoeken, jeugdsentiment!!! Smiddags hebben we een lekkere paaslunch gemaakt zodat we savonds met een gevulde maag de bus in konden richting airlie beach!
Heerlijke nacht gehad in de bus dat kunnen jullie je voorstellen.
Airlie beach is een plaatsje wat gemaakt is voor de tours naar de whitsundays dus buiten dat is er weinig te doen. We hebben ons daar vermaakt met shoppen, aan de lagoon liggen en nog maar weer wat shoppen savonds gezellige avondjes gehad maar niet te bond gemaakt natuurlijk!
Zaterdag was het eindelijk zover, op de boot naar de whitsundays! De eerste middag hebben we weinig gezien en gedaan maar lekker op de boot gehangen. Savonds bleek onze partyboot toch niet zo'n echte partyboot te zijn maar daardoor waren we lekker fit toen we smorgens om 7 uur uit ons bed werden gezongen door de crewmembers! Smorgens ging de trip naar de bekende whitheaven beach en ja wat was het heaven, zooo mooi!! geweldig wit strand helderblauw water en mooie vissen gewoon om je heen.
Smiddags hebben we een snorkeltripje gemaakt wat natuurlijk ook veeeel indruk heeft gemaakt! prachtige vissen en koraal.
Savonds hebben we het weer rustig aan gedaan maar errgg gezellig gehad! De volgende ochtend nog even gesnorkeld waarna onze trip er alweer op zat!
Al met al een super trip om nooit te vergeten!!
Gisteren zijn we aangekomen in magnatic island waar we morgen een topless car gaan huren om het eiland eens goed te bekijken!

Tot snel lieve mensen en natuurlijk reageren jullie allemaal trouw op ons verhaaltje dus wij vragen daar gewoon ook niet meer om ;)


HEEEEL VEEEEL liefs!



  • 14 April 2010 - 07:40

    Inge:

    Heej KM en Nicole,

    Wat een leuke dingen allemaal :) zo leuk dat het tweede stuk er zelfs twee keer in staat ;)

    Ben super benieuwd naar de foto's :)

    Veel plezier samen en pas op voor rokjes dieven ;)

    xx inge

  • 14 April 2010 - 07:57

    Ka:

    leuk! en jaloers... manman airlie en fraser <3 welke boot zat je met whitsundays? xx

  • 14 April 2010 - 08:32

    Stanley:

    Jeeh zeg, ik dacht wat een lang verhaal, maar halverwege kwam ik erachter dat er een hoop dubbel op stond, het leuke van het internet is dat je tegenwoordig met google earth alle plekjes die jullie bezocht hebben gewoon kan bekijken met een hoop fotos dus dat heb ik ook ff gedaan, wat een leuke en mooie plaatsen komen jullie tegen zeg, ik blijf erbij dat jullie een stel durfals zijn en ik moet toegeven dat ik ook wel een beetje jaloers op jullie ben.
    Heel veel plezier toegewenst en ook ik wacht op de foto's.
    Groetjes vanuit Roosendaal.

  • 14 April 2010 - 11:03

    Noortje:

    Hey allerlaatste ECHTE Fraser bezoekers! ;)
    Wat dachten jullie we maken ons verhaaltje extra lang door stiekem een stuk er 2x in te zetten, kijken wie het echt leest en opvalt ;) Nou wij lezen het allemaal hoor! Zo leuk om jullie verhaaltjes te lezen over witte stranden, vissen, motorchicks enz terugkomend van een lekkere lange slaapdienst, kortom ik ben jaloers en wil ook! Doe me alleen aub één plezier en ga niet in een zee zwemmen waar ze waarschuwen voor haaien!!!! Dat is echt niet leuk :( Dus niet meer doen!
    Geniet er nog van chicks! Hele dikke zoennnnn!

  • 14 April 2010 - 16:56

    Jolien:

    JALOERS! Klint echt weer super mooi meiden :)
    Liefs Jo

  • 14 April 2010 - 18:44

    Wim :

    Was me helemaal niet opgevallen twee keer hetzelfde verhaal hoor, ik vond het wel erg mooi allemaal weer, erg leuk om te lezen en ben blij dat alles goed is gekomen met die bulten van Nicole.
    Blijf genieten en hou ons op de hoogte. Wat ik niet snap is dat de foto's er niet direct bij staan? Jullie worden toch niet moe van dit hele verhaal schrijven zodat de foto's plaatsen teveel is in een keer.
    O ja, wordt er nog gewerkt of werk gezocht daar of blijft het bij chillen? (geld zat zeker!!) kus Wim S.

  • 14 April 2010 - 19:12

    Mieke En Thomas:

    Hoi Nicole en Kirsten

    Gaaf zeg wat jullie allemaal meemaken. Ik denk dat het ook een reis is om nooit te vergeten. En die maar een keer in je leven maakt. Nog heel veel plezier. En ja wij missen jou wel op het mosveldje Nicole.

    gr mieke en thomas

  • 14 April 2010 - 19:56

    Noor:

    Dat van het werk vroeg ik me ook nog af, maar ik dacht ik maak geen slapende honden wakker :-) ;)

  • 14 April 2010 - 20:25

    Suus:

    Jullie verhaal is weer erg leuk om te lezen zeg... zo te horen is het er prachtig... met witte stranden en helder blauw water.. mooi koraal.. klinkt voor mij echt als een plaatje uit een vakantieboekje... ja oke; ben ook jaloers :-)
    Maaruhh Nicole... je leert weinig van eerdere ervaringen.. Waar heb ik dat toch eerder gehoord: 'Go home' roepen tegen dieren?!

  • 14 April 2010 - 20:25

    Ina:

    Wat een mooi verhaal geniet nog maar van jullie avonturen , wij genieten mee!
    leuk dat kamperen toch? jullie willen straks niets anders meer!
    Kus Ina

  • 14 April 2010 - 21:34

    Jan:

    this is it.
    this is it

    je kan het niet mooer maken dan het is
    je kan het niet mooier maken dan het is

    zal je wel erg missen met mijn verjaardag
    ( maar nu zit ik niet aan de andere kant van de wereld)

    kus
    jan

  • 15 April 2010 - 10:21

    Moniek:

    Hey meiden!
    Wat een enorm lang verhaal..moest er halverwege mn bril bijpakken :p Zo te lezen vermaken jullie je nog prima en vet dat jullie de laatse ECHTE fraser bezoekers waren!..Maarum Kirs..ik heb mijn oorbellen nog 0 x op de foto gezien hoor ;)!Geniet van jullie tijd! Indd lekker alles doen waar je zin in hebt maar volgens mij zit dat wel snor! :) xxx

  • 16 April 2010 - 02:11

    Kirsten En Nicole :

    grr vader ik heb je al honderd keer proberen uit te leggen dat foto's er op zetten zo ongeveer een uur duurt. We hebben een budget hier waarbij we maar een maal daags max op internet gaan wat ons erg veel geld kost :) daarbij had de computer waarop we dit keer zaten geen usb aansluiting.. Ditmaakt foto's erop zetten onmogelijk! Als laatste: Het kost veel energie dat felle computerscherm ;)

    Aan Thomas: Ik mis het mosveldje ook hoor! Mijn fantasie is heel slecht geworden nu ik geen mooie verhalen meer kan verzinnen want de kinderen hier willen ze niet horen ;)

  • 21 April 2010 - 09:40

    Mark En Mandy:

    Heej Nicole!
    Leuke verhalen! Veel plezier nog. Wij genieten er ook van hier in Australie!

    Kus

  • 24 April 2010 - 23:47

    Ria:

    Hallo,

    Weer eens de tijd genomen om te lezen. Great allemaal!!! De tijd vliegt wel om he? Bijna al drie maanden.
    Leuk Kirst dat we veel SMsen, en niet te vergeten bellen. Verder voor jullie maar weer veel genietn!!!! Liefs Ria

  • 02 Mei 2010 - 20:51

    Janske:

    In Afrika was het steeds moeilijk jullie verhalen te volgen(jullie kennen het vast wel), maar ik heb me even bijgelezen! Jullie vermaken je op en top! Ik had ook niet anders verwacht! Ik ben alweer een weekje terug en woon in A'dam; ook weer een leuk nieuw avontuur!

    Geniet er HEEL erg van, want de tijd vliegt (ik weet het helaas als geen ander)

    Liefs

  • 05 Mei 2010 - 17:42

    Kellll:

    Hej Dames,

    Zie dat ik nog helemaal niet gereageerd heb op jullie story!! Dat kan natuurlijk niet! Het lijkt me zoooo heerlijk wat jullie daar doen! Pff zitten we hier met geen kampioenschap voor psv (gelukkig ook niet voor ajax ;) (A) ) en verrot weer.. Beetje jammer. Maarrr des te blijer ben ik voor jullie! Nou NicoLE en Kirsten.. Spreek jullie snel hopelijk!

    Liefs!X

  • 08 Mei 2010 - 01:16

    Rob Van Der Weerden:

    Hey Dames,

    Echt toevallig dat ik julie tegenkwam in Alice.
    Maar reis ze nog !!!
    Voor mij duurt het avontuurtje nog maar 3 dagen maar ik zal het gaan missen :(
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Magnetic Island

Kirsten en Nicole

Actief sinds 01 Feb. 2010
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 28062

Voorgaande reizen:

03 Februari 2010 - 24 Juni 2010

onze grote reis

Landen bezocht: